آموزش و پرورشي موفق است كه همه كودكان را مورد توجه قرار دهد. ......                                                                                        همه كودكان با هم متفاوتند


آموزش وپرورش ویژه

بزرگنمایی صفحه 

( 4x 3x 2.5x 2x 1.5x 1x )  

شنبه ٢٥ امرداد ،۱۳۸٢

کارشناسان آموزش ابتدايی و آموزش فراگير

سلام

توفيقي نصيبم شد تا روز شنبه 18/5/82 در خدمت كارشناسان آموزش

 

 ابتدايي  آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان مازندران با موضوع

 

 آموزش فراگير باشم .

 گردهمايي كارشناسان آموزش ابتدايي شهرستان ومناطق مازندران با موضوع آموزش فراگير

گردهمايي كارشناسان آموزش ابتدايي مازندران با موضوع آموزش فراگير

البته با توجه به حجم برنامه كه براي دو روز پيش‌بيني شده بود ولي به

 

 دليلي برنامه به صورت فشرده در يك روز اجرا شد كه انتظار مي‌رفت

 

 خسته كننده باشد ولي علاقه كارشناسان و برگزار كنندگان به رفع خستگی

 

 كمك زيادي كرد . در پايان از مهمانان در خواست شد از مجموع بحث

 

 يك روزه هر كدام يك جمله به عنوان يادبود بنويسند كه به عنوان نشانه

 

عشق و همدلي تقديم‌تان مي‌كنم .

 

       1  - طرح تجميع با آموزش تلفيقي و فراگير دريچه‌اي براي اينجانب باز نموده

 

          تا با ديد وسيع و نگاه تازه به گروه ويژه توجه نموده نه توجه نامتعادل بلكه تهيه

 

         شرايط و امكانات در حد توان با حداقل امكانات و آماده‌سازي معلمان ، خانواده ،

 

          دانش‌آموزان با نگرش مثبت و تازه براي اين‌كه تمام كودكان در درجه اول كودكانی

 

         هستند برابر كه نياز به كمك همه دارند و يكي هستند . 

 

          2 – از نعمت و بركت اين جمع‌ها باز شدن پنجره تفاهم براي انتقال تجربيات از

 

          طريقي درك متقابل و با اين شعار كه با هم به فكر بچه‌هايي باشيم كه در انتظار

 

          تصميمات و فعاليت‌هاي ما خواهند بود يعني نزديك نمودن نگاه‌هاي عاشقانه .

 

        3 – اين نگرش در ما ايجاد شد كه كم كم زمينه را براي جذب دانش‌آموزان استثنايی

 

           به صورت فراگير در مدارس عادي فراهم نماييم البته با كار فرهنگي كه ما مديران ،

 

          معلمان و خانواده‌ها انجام خواهيم داد .

 

       4 – گردهمايي امروز همراه با اطلاعات و اخبار علمي و كارشناسي كه توسط

 

            كارشناسان اداره مطرح شده براي بنده قابل استفاده بوده و نگرش‌مان را به

 

            آموزش استثنايي نسبت به قبل بيشتر نموده است .

 

       5 – در جلسه امروز بيشتر به معايب جداسازي و دسته بندي كردن آموزش و

 

           پرورش پي برديم مثل استثنايي – تيزهوشان و ...

 

           امروز با توجه به جداسازي افرادي كه در تيزهوشان رتبه اول كشور را بدست

 

           مي‌آورند و فردا به عنوان مسئول اين كشور مي‌شوند چون از افراد معلول و ...

 

           فاصله دارند در مديريت خود كمتر به فكر اين گروه از جامعه خواهند بود .

 

           اهميت آموزش فراگير به عنوان يك ضرورت را امروز آشنا شدم .

 

        6 – چقدر خوب است كه كليه‌ي مسئولان آموزش و پرورش اين نگاه را داشته

 

            باشند نه فقط اداره آموزش و پرورش استثنايي ، و براي ايجاد نگرش در مديران

 

            و مسئولان ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق بايد كارهاي زيادی

 

             انجام شود .

 

        7 – اجراي آموزش فراگير و طرح تجميع در جامعه نيازمند عزم ملي ،

 

           آگاه سازي و اصلاح نگرش تمامي افراد جامعه مي‌باشد .

 

         8 – كودكان استثنايي را نبايد استثنايي آموزش داد .

 

         9 – همه با هم – دست در دست ، گام براي پيشرفت عالي كودكان استثنايي .

 

        10 – به نام خداوند جان و خرد مشاهده كارهاي شاخص معلولان مرا توانمند

 

              مي‌كند ، چون به توانايي‌هاي خودپي مي‌برم .

 

           من با ديدن معلول به وجود خداوند پي مي‌برم .

 

         11 – جلسه امروز نگرش بنده را در رابطه با آموزش و پرورش استثنايي تغيير داده

 

           و نگرش بنده به قبل از جلسه مثبت‌تر شده است .

 

نظرات و پيشنهاد هاي شما به من كمك خواهد كرد

 

بالاي صفحه

 

لنگر


خانه
آرشيو
پست الكترونيك

دریافت ذره بین



لینگ دوستان


سازمان آموزش و پرورش استثنايي


آموزش و پرورش فراگير


آموزش و پرورش استثنایی مازندران


آموزش و پرورش استثنايي ايلام


روز+نامه


ناشنوایان مازندران


مجتمع آموزشي امام رضا(ع) قائمشهر


آموزگار ناشنوايان


مركز آموزشي نصرت نوشهر


مجتمع آموزشی قدس بهشهر


مجتمع آموزشی خاطره رامش بابل


مادر سپید


ارتباطي


لنگر


دکتر محمد کمالی


آموزش وپرورش استثنایی گلستان



اسلايدها

 توانمندي کارکنان - اتلاف و اسراف کارو راه حل آن - عشق ورزيدن

آلبوم آثار هنري دانش آموزان