آموزش و پرورشي موفق است كه همه كودكان را مورد توجه قرار دهد. ......                                                                                        همه كودكان با هم متفاوتند


آموزش وپرورش ویژه

بزرگنمایی صفحه 

( 4x 3x 2.5x 2x 1.5x 1x )  

شنبه ۸ شهریور ،۱۳۸٢

ده پيشنهاد برای کاهش استرس

      سلام

مطلبی از طرف همکار خوبم سرکار خانم م - بنگر مشاور مرکز آموزش

استثنايی نوشهر به دستم رسيد تقديمتان می کنم اميدوارم که مورد استفاده

قرار گيرد .

ضمنا از خانم بنگر هم کمال تشکر را دارم.

       ده پيشنهاد براي كاهش استرس

 

-         هر صبح پانزده دقيقه زودتر بيدار شويد . زمان كافي براي صرف صبحانه ، برداشتن اشياء 

     

   و مدارك مهم ولذت بردن از يك فنجان چاي در نظر بگيريد .

 

-         براي اتفاقات ناخوشايند و وقت گير آماده باشيد . يك كليد اضافي از در خانه تهيه كنيد

 

     و درجاي مطمئن و در دسترس مخفي كنيد . اگر با ماشين به محل كار خود مي رويد

 

     حتما" يك كليد يدكي با خود داشته باشيد . اين اقدامات ساده باعث مي شوند كه گم

 

     شدن يا فراموش شدن كليد خانه ، كشوي ميز كار و يا اتومبيل منجر به توقف كار و

 

     عصبي شدن شما نگردد .

 

-         كارهايي را انجام ندهيد كه مجبور باشيد در آينده به خاطر آن دروغ بگوييد   با هر بار

 

       دروغ گفتن به شدت دچار احساس گناه و اضطراب خواهيد شد و دلهره فاش شدن

 

      ماجرا را خواهيد داشت .

 

-          فعاليتها و اقدامات ساده اي را براي حفظ سلامتي خود انجام دهيد . در نظر گرفتن زمانی

 

       كوتاه براي صرف ميوه يا حركات نرمشي شروع خوبي براي توجه به عملكرد بدن است .

 

-         كارهايي را كه قرار است انجام دهيد يادداشت كنيد . يك ضرب المثل چيني مي گويد :

 

     يك خط جوهري كثيف بهتر از قويترين حافظه هاست . اهداف ، پيغام ها و فعاليت هايی

 

      را كه بايد انجام دهيد در يك ستون بنويسيد و موارد انجام شده را در ستون ديگر يادداشت

 

      نماييد .

 

-         بعضي اوقات كارهايي را از سر تفنن و تنوع انجام دهيد . يك شاخه گل بر روي ميز

 

      همكارتان بگذاريد . سر ميز صبحانه همسرتان و يا در بسته غذاي فرزندتان كارت كوچك

 

      دوستت دارم بگذاريد . با دوستانتان عكس يادگاري بگيريد . گاهي يك لبخند و يك متشكرم

      

       مي تواند يك روز بد را بهتر كند .

 

-         نسبت به ديگران بخشنده باشيد . به ديگران حق بدهيد كه گاهي اشتباه كنند . اين نگرش

     

       موجب مي شود اشتباهات خودتان را نيز راحت تر ببخشيد .

 

-          نهار را در اتاق كار و يا در پشت ميز كارتان ميل نكنيد . حتي اگر پانزده دقيقه نيز وقت

 

       استراحت داريد ، غذاي خود را در يك محل آرام و متفاوت صرف نماييد .

 

-         بيش از حد خود را درگير مسئوليت هاي اضافه نكنيد ، اما در كاري كه بر عهده گرفتيد

 

      بيشترين تلاش خود را به عمل آوريد . قبل از انكه خود را درگير يك فعاليت جديد كنيد

     

      از خود بپرسيد : آيا اين كار واقعا"‌مهم است ؟ . ياد بگيريد كه گاهي نسبت به انتقادات

     

       ديگران بي اعتنا باشيد .

 

-          در منزل يا محل كار ، هر چند وقت يكبار از جاي خود بلند شويد و به عضلات خود

 

        حركت دهيد . اگر سيگاري بوديد ولي آن را ترك كرديد ، هنگام نياز به سيگار با آب

 

       سرد دست ، صورت و پشت گردن خود را بشوييد و ماساژ دهيد . در صورت امكان ،

 

     چند دقيقه با دوست يا همكار خود گفتگو كنيد و يك فنجان چاي يا نوشيدني ميل نماييد .

 

 

مركز آموزش استثنايي نوشهر

           م - بنگر

 

نظرات و پيشنهاد هاي شما به من كمك خواهد كرد

 

بالاي صفحه

 

لنگر


خانه
آرشيو
پست الكترونيك

دریافت ذره بین



لینگ دوستان


سازمان آموزش و پرورش استثنايي


آموزش و پرورش فراگير


آموزش و پرورش استثنایی مازندران


آموزش و پرورش استثنايي ايلام


روز+نامه


ناشنوایان مازندران


مجتمع آموزشي امام رضا(ع) قائمشهر


آموزگار ناشنوايان


مركز آموزشي نصرت نوشهر


مجتمع آموزشی قدس بهشهر


مجتمع آموزشی خاطره رامش بابل


مادر سپید


ارتباطي


لنگر


دکتر محمد کمالی


آموزش وپرورش استثنایی گلستان



اسلايدها

 توانمندي کارکنان - اتلاف و اسراف کارو راه حل آن - عشق ورزيدن

آلبوم آثار هنري دانش آموزان