آموزش تلفيقی

سلام

با توسعه آموزش تلفیقی، دانش آموزان استثنایی به مدارس عادی هدایت می شوند

عنوان مطبی است از پايگاه اطلاع رسانی سازمان آموزش و پرورش مازندران.

/ 6 نظر / 8 بازدید
آزاده

خوبه که بچه های استثنايی در مدارس عادی و در کنار بچه های شنوا باشند اما اگر این طرح اجرا شود تکلیف معلمانی که ناشنوا هستند چی می شه ؟ يعنی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

شیدا

سلام در مورد اين شنيدم اما به نظر من زياد موفق هم نميشود و این کار درست نیست چون ۱- تعداد رابط معلم کم است شاید هم بیشتر در ضمن او هم زیاد به بچه ناشنوا یک نفر توجه نمیکنه چون معمولا بچه ناشنوا نمیتواند اعتراض یا چیزی ناراحت حرف بزنه همش سکوت سکوت ۲- بچه ها شنوا زياد به بچه ناشنوا توجه نميکنند چون او يک نفر است طبيعی است همه او را اذيت ميکنند و متلک و .... ۳- کم کم بچه ناشنوا در گوشه انزوا پيدا ميشود. و افسردگی پیدا میشود. ۴- چون بچه ناشنوا تازگی وارد مدرسه ميشود. به احتمال زياد تا چند ماه تنها ميشود احساس غمگين دل فشرده خودم الان دارم بجای بچه فکر ميکنم ميفهمم چه احساس دارم سخت است البته برای بچه ها ناشنوا بزرگان خوب است نه بچه کودکستان و دبستان اصلا مناسب نيست. چون روحيه اش اماده نيست. نقطه ضعيف است زود اثر ميگذارد . بقيه ديگر نوشتم

شیدا

بقیه مطالب بالا به اضافه يک چيز هم بگم : یک بچه شنوا که پدر و مادرش ناشنوا است معمولا وقتی میخواهد بچه شنوا به مدرسه شنوا میرود بچه اصلا راضی نیست که پدر و مادرش به بچه ها شنوا را نشون میدهد چون همه او را اذیت میکنند و متلک به بار میاورد این هم قضاوت کنید چه برسه یک بچه ناشنوا در محل مدرسه شنوا صد هزار نفر باهم کنار بیاره به نظرم این ظلم به بچه ناشنوا است مخصوصا کودکستان و دبستان ببخشید سرتان درد آوردم بازهم حرفهای دیگر است.

مدير مدرسه

با سلام و درود فراوان انجمن علمی ـ دانشجويی مديريت آموزشی دانشگاه الزهرا «س» در نظر دارد از اين پس تمامی برنامه های علمي- پژوهشی و آموزشی خود را از طريق اين وبلاگ به اطلاع پژوهشگران گرامی برساند در اين راستا خواهشمند است پيغام خود را به انضمام کامل نام و آدرس پست الکترونيک خود درج نماييد. چشم انتظار همراهی سبزتان.

بابلی ریکا 415

رای نوشته ی شیدا – بنده به عنوان دبیر استثنایی انهم دبیر ناشنوا : هر چند که این طرح دارای نواقص مهمی در اجرا داراست ولی نباید مزایای ان را نادیده گرفت این طرحی است جهانی . عزیز تازه ما اول راهیم و بسی راه مانده است در اموزش وپرورش ما استثنایی مساوی است با ترحم . روسای اموزش وپرورش عادی کارشناسان و معامان عادی از یکطرف و دانش اموزان هم از طرف دیگر هنوز نمی دانند که استثنایی کیست و چه می خواهد ایا توانمند است یا نا توان؟ تا کی جامعه استثنایی باید درمحدوده ی کوچک بی ارتباطی دست و پا بزند این میدان بزرگی است که باید خود را نشان داد اما با چه روشی و چه طوری با روش و طرح فراگیر .می توان با این روش همسان با همسالان خود ودر کنارشان توانمندی را به رخ کشیداما این را باید در نظر داشت که تا زمانی که فرهنگسازی نشود نمی توان به این امر مهم دست یافت

بابلی ریکا 415

از انجایی که تغییزو تحول فرهنگی زمان بر است باید منتظر بود طی بررسی های بعمل امده بودن دانش ا موزان استثنایی در کنار عادی در روابط اجتماعی و سخن گفتن و درک و........ دانش اموزان استثنایی تاثیر بسزایی داردصریحا اعلام میکنم که طرح فراگیربرای دانش اموزان ناشنوای مطلق نیست و به هیچ وجه نخواهد بود پیشنهاد می کنم برای کسب اطلا عات بیشتر به www.efa.persianblog.ir سری بزنید مخصوصا در قسمت نوشته { راه حل}/12/13 1383 مراجعه کنید متوجه خواهید شد که طرح فراگیر یعنی همان محتوای نوشته. اما باید اذعان داشت که افراط کردن و یا بی بر نامه پیش رفتن و تعصب های کور کورانه داشتن در اجرای این طرح مشکل جبران نا پذ یری در پی خواهد داشت