ده پيشنهاد برای کاهش استرس

      سلام

مطلبی از طرف همکار خوبم سرکار خانم م - بنگر مشاور مرکز آموزش

استثنايی نوشهر به دستم رسيد تقديمتان می کنم اميدوارم که مورد استفاده

قرار گيرد .

ضمنا از خانم بنگر هم کمال تشکر را دارم.

       ده پيشنهاد براي كاهش استرس

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

-         هر صبح پانزده دقيقه زودتر بيدار شويد . زمان كافي براي صرف صبحانه ، برداشتن اشياء 

     

   و مدارك مهم ولذت بردن از يك فنجان چاي در نظر بگيريد .

 

-         براي اتفاقات ناخوشايند و وقت گير آماده باشيد . يك كليد اضافي از در خانه تهيه كنيد

 

     و درجاي مطمئن و در دسترس مخفي كنيد . اگر با ماشين به محل كار خود مي رويد

 

     حتما" يك كليد يدكي با خود داشته باشيد . اين اقدامات ساده باعث مي شوند كه گم

 

     شدن يا فراموش شدن كليد خانه ، كشوي ميز كار و يا اتومبيل منجر به توقف كار و

 

     عصبي شدن شما نگردد .

 

-         كارهايي را انجام ندهيد كه مجبور باشيد در آينده به خاطر آن دروغ بگوييد   با هر بار

 

       دروغ گفتن به شدت دچار احساس گناه و اضطراب خواهيد شد و دلهره فاش شدن

 

      ماجرا را خواهيد داشت .

 

-          فعاليتها و اقدامات ساده اي را براي حفظ سلامتي خود انجام دهيد . در نظر گرفتن زمانی

 

       كوتاه براي صرف ميوه يا حركات نرمشي شروع خوبي براي توجه به عملكرد بدن است .

 

-         كارهايي را كه قرار است انجام دهيد يادداشت كنيد . يك ضرب المثل چيني مي گويد :

 

     يك خط جوهري كثيف بهتر از قويترين حافظه هاست . اهداف ، پيغام ها و فعاليت هايی

 

      را كه بايد انجام دهيد در يك ستون بنويسيد و موارد انجام شده را در ستون ديگر يادداشت

 

      نماييد .

 

-         بعضي اوقات كارهايي را از سر تفنن و تنوع انجام دهيد . يك شاخه گل بر روي ميز

 

      همكارتان بگذاريد . سر ميز صبحانه همسرتان و يا در بسته غذاي فرزندتان كارت كوچك

 

      دوستت دارم بگذاريد . با دوستانتان عكس يادگاري بگيريد . گاهي يك لبخند و يك متشكرم

      

       مي تواند يك روز بد را بهتر كند .

 

-         نسبت به ديگران بخشنده باشيد . به ديگران حق بدهيد كه گاهي اشتباه كنند . اين نگرش

     

       موجب مي شود اشتباهات خودتان را نيز راحت تر ببخشيد .

 

-          نهار را در اتاق كار و يا در پشت ميز كارتان ميل نكنيد . حتي اگر پانزده دقيقه نيز وقت

 

       استراحت داريد ، غذاي خود را در يك محل آرام و متفاوت صرف نماييد .

 

-         بيش از حد خود را درگير مسئوليت هاي اضافه نكنيد ، اما در كاري كه بر عهده گرفتيد

 

      بيشترين تلاش خود را به عمل آوريد . قبل از انكه خود را درگير يك فعاليت جديد كنيد

     

      از خود بپرسيد : آيا اين كار واقعا"‌مهم است ؟ . ياد بگيريد كه گاهي نسبت به انتقادات

     

       ديگران بي اعتنا باشيد .

 

-          در منزل يا محل كار ، هر چند وقت يكبار از جاي خود بلند شويد و به عضلات خود

 

        حركت دهيد . اگر سيگاري بوديد ولي آن را ترك كرديد ، هنگام نياز به سيگار با آب

 

       سرد دست ، صورت و پشت گردن خود را بشوييد و ماساژ دهيد . در صورت امكان ،

 

     چند دقيقه با دوست يا همكار خود گفتگو كنيد و يك فنجان چاي يا نوشيدني ميل نماييد .

 

 

مركز آموزش استثنايي نوشهر

           م - بنگر

 

/ 0 نظر / 4 بازدید