عاجز نيستيم

سلام

در وبلاگ مرکز آموزش استثنايی نصرت نوشهر خلاصه دو کتاب نوشته شده که اميدوارم مطالعه آن برای معلمين گرامی راه گشا باشد برای مطالعه بر روی آن کليک کنيد.

کتاب مديريت كلاس درس

کتاب اضطراب رياضي و راه هاي غلبه بر آن- آن چه معلمان بايد بدانند<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

نکته ای که به ذهنم می آيد تا عرض کنم اين است که امروز با اجرای طرح سنجش در ورود دانش آموزان به پايه اول ابتدايی می توان گفت که  سلامت کودکانی که به مدارس ابتدايی عادی معرفی می شوند تقريبا تاييد می شود لذا در کلاس درس اگر دانش آموزی دچار مشکل يادگيری بود انگشتمان را به سمت او نشانه نگيريم و مشکل را به او اختصاص ندهيم .

توجه داشته باشيم که اگر دستمان را به سمت او نشانه گرفتيم ٬ فقط يک انگشت به سمت اوست ولی سه انگشت ديگر به سمت ماست.

پس بيايم قبل از آنکه او را متهم به نخواندن و نفهميدن و ... بکنيم به روش و رفتار خودمان توجه کنيم واين فرض (نزديک به اطمينان) سلامت دانش آموز را در ذهن خود پرورش دهيم و خود را عاجز در ياددادن معرفی نکنيم.

/ 2 نظر / 4 بازدید

http://www.edunews.ir/index.php?view&sid=3793

مادر سپيد

http://roshandel.special.ir/archives/2006/11/002306.html سلام در لينک بالا چند لينک درباره نابينايان گذاشتم ! داخلی و خارجی نبايد مقايسه کرد من هم این کار رو نکردم ولی ... اما ...