تشويق

سلام

 

قبول دارید همه انسانها با هم متفاوتند

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

یعنی قبول دارید توانایی آنها با هم فرق داره

 

اگه قبول دارید

 

پس بفرمایید چه جوری می شه دو نفر که با هم متفاوتند را با هم

 

مقایسه کرد

 

اگه دو دانش آموز که توانایی آنها با هم فرق داره

 

در یک کلاس درس نمره مساوی نگرفتند به معنی اینه که یکی

 

تنبله و یکی دیگه پرتلاشه ؟

 

یا اگه یه دانش آموزی نمره ثلث اولش 16 بوده و نمره ثلث

 

دومش هم 16 بوده و دانش آموز دیگه ای تو همون کلاس ثلث اول

 

 نمره 7 و ثلث دوم نمره 14 را بیاره ، چرا با اینکه دانش آموز

 

دومی 7 واحد رشد داشته و اولی تغییری نداشته باز اولی را

 

 تشویق می کنیم؟

 

ایا هر که نمره بیشتر بیاره تلاش بیشتری کرده ؟

 

مهم نیست که یکی با یک بار خوندن یاد می گیره و

 

 دیگری با پنج بار

 

درسته بگیم که  پارچ از لیوان بهتره چون آب بیشتری میگیره؟

 

درسته همه بچه های با نمره بالا را تشویق کنیم ؟

 

تلاش بیشتر مهم نیست؟

 

توانایی و ظرفیت مهم نیست؟

 

امکانات ومنابع در اختیار اونا مهم نیست یا تاثیر نداره؟

 

اگه یه بابا یا مامانی بچه خوب و پر تلاشی داشتند و

 

 ازتلاش او با توجه به تواناییش راضی بودند هر چند نمره اش

 

 در مدرسه کمتر از دیگربچه ها باشه باید در جمع همکارانش و

 

 در و همسايه سر افکنده بشه؟

 

 نمی دونم چی دارم میگم

 

ولی واقعا سخته که بچه داشته باشی که بیشترین تلاش را بکنه

 

و بره مدرسه وباز هم نمره اش از بقیه بچه ها پایین تر باشه

 

میزان چیه ؟

 

قالب چيه؟

 

چار چوب چيه؟

 

معیار چيه ؟

 

 تشویق بعضی ها یه عده دیگر را سرکوب میکنه نه تنبیه 

 پس حواسمون جمع باشه

/ 3 نظر / 2 بازدید
معلم ادبيات

سلام! به نظر ميرسه روند بازنگری جدی در محتوای کتب درسی...سيستم ارزشيابی و امتحانات ...و شيوه های يادگيری و آموزش در کلاس و مدرسه...برای رسيدن به اهدافی که مد نظر يا ايده آل جامعه مدنی ست هر چند کامل نيست اما بهر حال آغاز شد و اميدوارم بتواند منجر به برون رفت نظام آموزشی از اين حالت احتضار و مردگی شود...و اما نوشته های شما را از سر عشق ميدانم و جديتتان را مي ستايم...اميدوارم موفق باشيد

حامد

ياحق سلام . موضوع جالبي رو انتخاب كرديد ؟

سيد

آرزو مي كنيم آموزش وپرورش اين كشوركه سرلوحه ي برنامه ريزي هاي خودرا دين مبين اسلام مي داند درعمل نيز دراين مسير گامي برداردوآیین نامه های انضباطی وتشویقی راباالهام ازآنها تهیه کنندوفقط به ظواهر امور ديني كه سمي شده است براي دين وايمان وپیشرفت فرزندان اين كشور نپردازد.همانطوري كه درقرآن درسوره ي مومنون خداوند فرموده است: بسمالله الرحمن الرحیم لانكلف نفسا الا وسعها ودرسوره ي زلزله فرموده شده: بسم الله الرحمن الرحيم فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره*ومن يعمل مثقال ذره شرا يره* بادرك آيات كلام الله دستور العمل هاي تشويقي وارزشيابي وانضباطي تدوين گردد.